Satiksmes ministrijas (SM) veiktajā aptaujā, kas notika sarunu festivāla LAMPA ietvaros, par tuvākajā laikā veicamajiem pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, kā efektīvāko pasākumu 26% respondentu norāda pastiprinātu kontroli, bet 25% - smago ceļu satiksmes negadījumu izpēti. Savu viedokli izteica gandrīz 800 festivāla apmeklētāju.
Festivāla apmeklētāji izteica savu viedokli par, viņuprāt, efektīvākajiem tuvākajā laikā īstenojamajiem pasākumiem, kas varētu uzlabot ceļu satiksmes drošību. Efektīvākie pasākumi, kas saņēma attiecīgi 207 (26%) un 195 (25%) iedzīvotāju balsis ir kontroles pastiprināšana (policijas kontrole un tehnisko līdzekļu izmantošana) un smago ceļu satiksmes negadījumu izpēte. Vienlaikus kā efektīvi pasākumi atzīti arī uzlabojumi jauno autovadītāju apmācībās (16%), elektroskrejriteņu aprīkošana ar reibuma testu (14%) un drošas braukšanas konsultācijas (14%). Vismazāko atbalstu guva kampaņu īstenošana (5%).
Sadarbojoties ar satiksmes drošības ekspertiem, festivāla apmeklētāji veidoja savu pasākumu kopumu, kas viņuprāt varētu uzlabot satiksmes drošību un samazināt smagos ceļu satiksmes negadījumos traumas guvušo un bojā gājušo skaitu. Tāpat apmeklētāji dalījās ar savu redzējumu par to, kāda metode iedarbīgāka, lai mainītu braukšanas paradumus – prevencija (izglītošana un informēšana) vai sods.
Diskusijās ar SM ekspertiem apmeklētāji kā tūlīt īstenojamos efektīvākos pasākumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, visbiežāk norādīja reibuma testus elektroskrejriteņu braucējiem. Savukārt kā vidējā termiņā īstenojams pasākums tika minēts princips: jo biežāk pārkāp, jo lielāks sods. Par efektīvāko pasākumu ilgtermiņā tika izvēlēta ceļa satiksmes noteikumu mācīšana skolā.
Festivāla apmeklētājiem izmēģinot “reibuma brilles” un “apgāztā auto simulatoru”, bija iespēja iejusties situācijās un apzināt riskus, ko rada alkohola reibums un nepareiza rīcība ar drošības jostu.
Sarunu festivāls LAMPA notika 20. un 21.jūnijā, SM dalība festivālā tika nodrošināta ar Eiropas Savienības fondu finansējumu. SM sadarbības partneri un eksperti bija biedrība “Sustento”, biedrība “Socintegra”, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, VSIA “Autotransporta direkcija”, Vivi, VAS “Latvijas dzelzceļš”, VAS “Latvijas Valsts Radio un televīzijas centrs”.