Piekļūstams saturs

Fonta izmērs

Kontrasts

Lasīt vairāk
Ar AF finansējumu pie Bauskas šosejas ievada Rīgā top Ķekavas un Rīgas mikromobilitātes savienojums

Ar AF finansējumu pie Bauskas šosejas ievada Rīgā top Ķekavas un Rīgas mikromobilitātes savienojums

Satiksmes ministrija

Pie Bauskas šosejas ievada Rīgā turpinās autoceļu, kā arī gājēju un velosipēdistu infrastruktūras būvdarbi, kurus organizē Rīgas pašvaldība un VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC). Gājēju un velosipēdistu infrastruktūra, kas top šo projektu ietvaros, ir turpinājums jau līdz šim izbūvētajiem posmiem Ķekavas novadā un nodrošinās pilnvērtīgu nepārtrauktu mikromobilitātes savienojumu starp Ķekavu un Rīgu.  

Rīgas teritorijā patlaban tiek izbūvēta infrastruktūra gājējiem un velosipēdistiem posmā no Mūkusalas rotācijas apļa līdz Rīgas pilsētas administratīvajai robežai pie autoceļa A7, un tās kopgarums būs 4,2 km, darbus plānots pabeigt šogad.

Savukārt gar Bauskas šosejas (A7) ievadu Rīgā LVC organizē gājēju un velosipēdistu ceļa un tuneļa izbūvi, tas savienos Rīgas pašvaldības būvējamo posmu ar jau līdz šim izbūvēto infrastruktūru gar Ķekavas apvedceļu un pašvaldības gājēju un velosipēdistu infrastruktūras tīklu Ķekavas novadā, darbus plānots pabeigt 2026. gada vasarā.

Mikromobilitātes savienojumu izveide tiek līdzfinansēta no Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1. komponentes Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja. Kā priekšnosacījums ES līdzfinansējuma saņemšanai Ķekavas un Rīgas pašvaldībām bija prasība izveidot vienotu maršrutu, savienojot Rīgu ar Ķekavu un citiem novada ciemiem. Lai to nodrošinātu, patlaban tiek veikti būvdarbi, kurus organizē gan Rīgas pašvaldība, gan LVC. Projekts tika uzsvērts kā Ķekavas novada prioritāte, lai izveidotu šo reģionālo savienojumu. Vairāk informācijas šeit: https://kekava.lv/ielas-un-celi/riga-un-pieriga-top-vienota-velocelu-infrastruktura-52-kilometru-garuma/.

Projekta pirmajā kārtā, posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai, turpinās pārvada būvniecība Ziepniekkalna ielā un pār Mālu ielu, gājēju tuneļu izbūve pie Līvciema un Padures ielas, notiek arī Valdeķu ielas pārvada būvniecība pār Čakstes gatvi. Savukārt Ozolciema ielas posmā no Rīgas Ziepniekkalna vidusskolas līdz Līvciema ielai un lielākajā daļā posmā no Līvciema ielas līdz Mālu ielai tiek būvēta infrastruktūra gājējiem un velosipēdistiem. Līdztekus ceļu konstrukciju būvniecībai objektā izbūvē arī dažādas inženiertehniskās komunikācijas.

Projekta otrajā kārtā, posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai, turpinās estakāžu un atbalsta sienu izbūve Vienības gatves pārvadam, izbūvē arī lietus ūdens kolektoru un inženierkomunikācijas, notiek ceļa būvdarbi.

Plānots, ka rudenī tiks izbūvēta gājēju un velosipēdistu tuneļa daļa zem Bauskas šosejas Ķekavas virzienā un satiksme tiks pārslēgta uz šo šosejas brauktuvi. Virs jaunizbūvētā tuneļa būs iespējams izvietot tikai divas braukšanas joslas un satiksme būs organizēta pa vienu joslu katrā virzienā. Savukārt zem Rīgas virziena brauktuves sāksies tuneļa otras daļas izbūve.

Pasākumi:

Saņem jaunumus un paziņojumus par projektu konkursiem e-pastā