Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto obligāti nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas un sociālo mediju sīkdatnes.
Ja piekrītat šo papildu sīkdatņu izmantošanai, lūdzu, atzīmējiet savu izvēli:
Sīkdatne
Grupa
Apraksts
Derīguma termiņš
_gat_gtag_UA_2653026_1
Statistikas sīkdatnes
Izmanto Google Analytics, lai samazinātu pieprasījuma līmeni.
1 minūte
_gid
Statistikas sīkdatnes
Reģistrē unikālu ID, kas tiek izmantots statistisko datu iegūšanai par to, kā apmeklētājs izmanto vietni.
24 stundas
_ga
Statistikas sīkdatnes
Reģistrē unikālu ID, kas tiek izmantots statistisko datu iegūšanai par to, kā apmeklētājs izmanto vietni.
2 gadi
esfondi_session
Nepieciešams
Sesijas uzturēšana no slodzes dalīšanas viedokļa.
Sesija
XSRF-TOKEN
Nepieciešams
Drošības politikas sesija.
Sesija
Vispārējā Tīmekļvietņu vienotās platformas privātuma politika
Jūsu privātums un datu aizsardzība Tīmekļvietņu vienotās platformas pārzinim ir ļoti nozīmīga. Pieņemam, ka gadījumā, ja lasāt šo Politiku saistībā ar piekrišanu, kura ir pieprasīta no Jums saistībā ar Jūsu personas datu apstrādi, pirms savu personu datu iesniegšanas esat izlasījuši šo paziņojumu un esat akceptējuši šo datu apstrādi.
Valsts pārvalde iestājas par atvērtību un caurskatāmību, tāpēc nododot mums savus personas datus, esam aprakstījuši, kā un kādiem nolūkiem Tīmekļvietņu vienotajā platformā tiek apstrādāti personu dati. Pirms personas datu apstrādes veikšanas, mēs izvērtējam datu apstrādes darbības likumīgumu. Apstrādājam fizisko personu datus uz oficiālo pilnvaru un tai attiecināmu juridisku pienākumu pamata.
Tīmekļvietņu vienotās platformas privātuma politikas mērķis ir, ievērojot personas datu apstrādes principus, kas iekļauti Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulā Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti (Vispārīgā datu aizsardzības regulā) (turpmāk – VDAR), sniegt vispārīgu informāciju attiecībā uz Valsts kancelejas organizēto un veikto personas datu apstrādi.
Tīmekļvietņu vienotās platformas personu datu pārzinis ir Valsts kanceleja (VK). Tīmekļa vietņu platformas personu datu apstrādātāji ir platformā iekļauto tīmekļvietņu iestādes, platformas uzturētāji - Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VRAA), izmitinātāji uz tehniskajiem resursiem - Iekšlietu ministrijas informācijas centrs (IeMIC) un tehnisko servisu nodrošinātāji - Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs (LVRTC).
Tīmekļvietņu vienotajā platformā jūsu personas dati tiks apstrādāti atbilstoši valsts pārvaldes iestāžu tiesisko interešu realizācijai, normatīvajos aktos noteikto pienākumu izpildei, līgumos noteikto saistību izpildei, sabiedrības informēšanas nodrošināšanai, kā arī citiem iepriekš paredzētiem nolūkiem.
Tīmekļvietņu vienotās platformas pārziņā esošo pakalpojumu ietvaros veiktās personas datu apstrādes tiesiskais pamats noteikts ar sekojošiem normatīvajiem aktiem:
Tīmekļvietņu vienotās platformas darbībā iesaistīto pušu darbinieki apstrādā personas datus tikai savu amata pienākumu izpildei vai iestāžu uzdevumā vai pilnvarojuma ietvaros, ievērojot iestādes iekšējos dokumentos noteiktos personas datu apstrādes pamatprincipus un konfidencialitātes prasības.
Nodarbinātajam ir aizliegts apstrādāt amata pienākumu izpildes ietvaros iegūtos personas datus savos vai citu personu personīgajos nolūkos. Personu datu apstrādātāji, apstrādājot personas datus savu amata pienākumu ietvaros, pēc iespējas samazina risku, ka darbības vai bezdarbības rezultātā personas dati nonāk nepilnvarotu personu rīcībā.
Tīmekļvietņu vienotajā platformā jūsu personu dati tiek apstrādāti, ievērojot konfidencialitātes prasības un rūpējoties par mūsu rīcībā esošo datu drošību. Tīmekļvietņu vienotās platformas personu datu apstrādātāji izmanto dažādus drošības pasākumus, lai nepieļautu nesankcionētu piekļuvi jūsu datiem, datu izpaušanu vai citu neatbilstošu personu datu izmantošanu. Tiek nodrošināta pienācīga datu informācijas apstrāde, uzglabāšana, datu integritāte ar atbilstošu drošības līmeni. Saskaņā ar šo mēs izmantojam samērīgas un piemērotas fiziskās, tehniskās un administratīvās procedūras un līdzekļus, lai aizsargātu mūsu apkopoto un apstrādāto personu datu informāciju. Realizētie drošības pasākumi tiek pastāvīgi pilnveidoti atbilstoši drošības izvirzītajām prasībām. ievērojot atbilstošus datu aizsardzības drošības pasākumus, un tādā apmērā, cik tas ir nepieciešams datu apstrādes nolūkiem.
Personu datu aizsardzību realizējam ar datu šifrēšanas līdzekļiem, ugunsmūra aizsardzību, kā arī ar citiem datu tīkla drošības pārkāpumu atklāšanas risinājumiem. Tīmekļvietņu vienotās platformas personu datu apstrādātāji nodrošina datu konfidencialitāti un īsteno atbilstošus tehniskos un organizatoriskos pasākumus personas datu aizsardzībai no neatļautas piekļuves, pretlikumīgas apstrādes, izpaušanas, nejaušas pazaudēšanas, izplatīšanas vai iznīcināšanas, ievērojot atbilstošus datu aizsardzības drošības pasākumus, un tādā apmērā, cik nepieciešams Datu apstrādes nolūkiem. Personas datu drošības pasākumi tiek pastāvīgi uzlaboti un pilnveidoti, lai nepazeminātu personas datu aizsardzības līmeni.
Personu datu apstrādes aizsardzība tiek veikta:
informācijas tehnoloģiju infrastruktūrā (serveros, lokālajos datortīklos un lietojumprogrammatūrās) apstrādātajiem personu datiem;
datu pārraides tīklā transportētajiem personu datiem, ja tādi tur ir;
darba nodrošināšanai izmantotajās informācijas sistēmās, kuras administrē Tīmekļvietņu vienotās platformas iesaistītās iestādes;
izstrādātajiem, reģistrētajiem un apritē esošajiem elektroniskajiem dokumentiem, kuri satur personu datus.
Jums ir tiesības jebkurā brīdī atsaukt piekrišanu (ja tāda no Jums ir pieprasīta, un esat to sniedzis) savu personīgo datu vākšanai, apstrādāšanai un izmantošanai. Tīmekļvietņu vienotās platformas personu datu pārzinis izvērtēs jūsu prasības atbilstoši savām tiesiskajām interesēm. Ja personas dati vairs nav nepieciešami iepriekš noteiktajiem apstrādes mērķiem, tie tiks dzēsti.
Tīmekļvietņu vienotās platformas pārzinis ir atbildīgs un apstrādā personu datus ar līdzekļiem, kuriem jānovērš personu datu ļaunprātīga izmantošana, neatļauta atklāšana, izmainīšana.
Valsts pārvaldes iestāžu komunikācijas uzlabošanai, personu datu pārzinis monitorē saņemtos personu datus. Šie dati apkopotā formā var tikt izmantoti, lai izveidotu pārskata ziņojumus, kas var tikt izplatīti valsts pārvaldē Latvijā. Ziņojumi tiek anonimizēti, un tajos neiekļauj personu datus.
Tīmekļvietņu vienotajā platformā pieejami reģistrēto un publisko lietotāju piekļuves dati, lietotājvārdi, informācijas izvēles parametri, datplūsmas informācija un interneta protokola (IP) piekļuves adrešu informācija. Tīmekļvietņu vienotās platformas izmanto sīkfailus, kas ļauj iepazīties ar informāciju par apmeklētāju aktivitātēm, lapu skatījumiem, avotiem un vietnē pavadīto laiku. Šo informāciju iegūstam, lai uzlabotu tīmekļvietnes apmeklētāju ērtības un intereses, lai pārliecinātos, ka jūs saņemat pēc iespējas labāku pakalpojumu. Personu datu apstrāde tiek veikta iespējami minimālā apjomā, tikai apstrādei paredzētā mērķa sasniegšanai.
Jūsu personas datus tīmekļa vietnēs uzglabājam tikai tik ilgi, cik nepieciešams tiem mērķiem, kuriem tie tika iegūti. Tīmekļvietņu vienotās platformas personu datu apstrādātāji, kuriem ir piekļuve šiem datiem, ir apmācīti ar tiem darboties atbilstoši un saskaņā ar normatīvo datu drošības regulējumu.
Personas datus uzglabā, kamēr pastāv juridisks pienākums personas datus glabāt. Pēc datu glabāšanas perioda beigām dati tiek drošā veidā izdzēsti vai tiek depersonalizēti, lai tos vairs nevarētu saistīt ar datu subjektu.
Tīmekļvietņu vienotās platformas rīcībā esošie personas dati ir uzskatāmi par ierobežotas pieejamības informāciju un trešajām personām izpaužami tikai tiesību aktos vai noslēgtajos līgumos noteiktajos gadījumos, kārtībā un apmērā. Nododot personas datus Tīmekļvietņu vienotās platformas līgumpartneriem (neatkarīgiem pārziņiem), līgumos tiek iestrādātas papildus normas attiecībā uz personas datu apstrādi.
Tīmekļa vietnēs tiek ievietotas saites uz citām vietnēm, kurām ir atšķirīgi lietošanas un personas datu aizsardzības noteikumi.
Tīmekļa vietņu platformas realizācijā un sadarbībā iekļautās iestādes savā starpā sadarbojas uz noslēgto normatīvo aktu pamata. Ja Jums rodas jautājumi vai pretenzijas par personas datu apstrādi un aizsardzību, ziņojiet par to Valsts kancelejai uz e-pastu vk@mk.gov.lv , kur Jūsu iesniegtā informācija tiks reģistrēta un izvērtēta, vai arī sazinieties ar Valsts kancelejā nozīmēto atbildīgo darbinieku par personu datu apstrādi. Atbildīgais personu datu pārzinis ir Aldis Apsītis (e-pasta adrese: aldis.apsitis@mk.gov.lv.
Datu subjektiem ir tiesības iesniegt sūdzības par personas datu izmantošanu Datu valsts inspekcijai (www.dvi.gov.lv), ja subjekts uzskata, ka tā personas datu apstrāde pārkāpj tā tiesības un brīvības saskaņā ar piemērojamajiem normatīvajiem aktiem.
2.2.1.5.i - 1. kārta Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana
Projekta kopējais finansējums:
747 900.00 EUR
Projektam piešķirtais ES fondu līdzfinansējums:
AF: 747 900.00 EUR
Nacionālais publiskais finansējums*:
Nacionālais privātais finansējums**:
Kopējie atbilstīgie izdevumi:
Atbildīgā iestāde:
Kultūras ministrija
Projekta mērķa grupa:
Projekta kopsavilkums:
Gemius Latvia ir mediju auditorijas pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums, kura klienti ir galvenokārt mediji un mediju aģentūras. Mūsu darbības veids pēc NACE klasifikatora ir tirgus un sabiedriskās domas izpēte un mēs sniedzam pakalpojumus medijiem, tai skaitā Latvijas tirgū veicam mediju auditorijas pētījumus. Zināms, ka pēdējo gadu laikā globālie sociālie mediji, bet it īpaši Facebook, YouTube, Instagram pārkārto savu ekosistēmu protokolus...
Gemius Latvia ir mediju auditorijas pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums, kura klienti ir galvenokārt mediji un mediju aģentūras. Mūsu darbības veids pēc NACE klasifikatora ir tirgus un sabiedriskās domas izpēte un mēs sniedzam pakalpojumus medijiem, tai skaitā Latvijas tirgū veicam mediju auditorijas pētījumus. Zināms, ka pēdējo gadu laikā globālie sociālie mediji, bet it īpaši Facebook, YouTube, Instagram pārkārto savu ekosistēmu protokolus tā, lai piesaistītu aizvien vairāk reklāmdevēju un sasniegtu aizvien precīzākas mērķa auditorijas. Šo sociālo tīklu tehnoloģiskās iespējas ir nesalīdzināmi lielākas, nekā jebkuram citam reklāmas un informācijas pasniegšanas kanālam, Tomēr līdz šim Latvijā joprojām nav pieejami uzticami, neatkarīgas trešās puses pētījumu dati par globālajos milžos sasniedzamo auditoriju un reklāmu ekspozīciju apjomiem, jo šobrīd par šiem ietekmīgajiem spēlētājiem dati ir pieejami tikai par datu plūsmu PC vidē, kas mūsdienās nav pat puse no visa apjoma un nesniedz pilnīgu ainu par tiem. Turklāt šiem globālajiem spēlētājiem Latvijas reklāmas tirgū plāno pievienoties arī TikTok, padarot situāciju vēl sadrumstalotāku, konkurenci - vēl skarbāku, un nezināmo datu apjomu- vēl lielāku. Ja vietējiem medijiem konkurējot par reklāmas budžetiem, ir iespēja salīdzināt savu auditoriju un izvērtēt plusus un mīnusus, tad šobrīd cīņa ar globālajiem spēlētājiem ir kā cīņa ar nezināmo, jo ticamu datu par tiem tirgū nav, to ekosistēma ir noslēgta un veidota tā, ka bez īpašām tehnoloģijām iegūt datus par tiem ir neiespējami. Nolūkā paplašināt pētījumu vidi ar datiem par auditorijas un reklāmu apjomiem mobilajā vidē, 20 mēnešu laikā (no 2025.gada janvāra līdz 2026. gada jūnijam) pirmo reizi Latvijā izveidosim reprezentatīvu mobilo pētījumu paneli (MP) - īpaši veidotu, reprezentatīvu 1000 respondentu izlasi, kuru nodrošināsim ar 1000 speciāli programmētiem mobilajiem telefoniem, kas ļaus pētīt un analizēt līdz šim nepētītus mediju un reklāmas kanālus- it īpaši tos, kuru struktūra līdz šim neatkarīgu trešo pušu pētniekiem bijusi nepieejama un slēgta - Facebook, Instagram, Youtube, tajā skaitā tik populārās šo sociālo tīklu aplikācijas. Tieši aplikācijas ir tās, caur kurām minētie sociālie mediji tiek patērēti visvairāk, taču, tās nav iespējams izmērīt ar tradicionālām metodēm, piemēram, mērījumu kodiem, jo šie milži atsakās izvietot trešo pušu kodus (auditorijas mērījumiem nepieciešamie skripti), kā to dara vietējie mediji. Šajā situācijā risinājums ir mobilo ierīču panelis, kas ļauj ne tikai iegūt datus par datu plūsmu no interneta pārlūka, bet arī informāciju par sociālo mediju aplikācijām, t.sk.lietotāju skatītajām reklāmām tajās. Nākotnē MP paver iespēju padziļināt un izvērst gan auditorijas, gan reklāmas pētījumus, pievienojot datus arī par TV un radio, vienlaikus nodrošinot tirgum cross media single source (viena lietotāja datu izsekojamība dažādās mediju platformās) datus. Savukārt Gemius Latvia attīstīs savu kapacitāti, iegūstot savā īpašumā digitālu, tehnoloģiski advancētu, reprezentatīvu mērījumu paneli, jaunu programmatūru Latvijas MP datu ieguvei, turklāt MP procesi atbilst bezatkritumu zaļā pakalpojuma principiem, jo viss paneļa process tiek organizēts digitāli, attālināti un nerada vides piesārņojumu. Tādejādi tirgum tiks piedāvāti jauni, vēl nebijuši dati par auditorijas un reklāmas apjomiem pēc starptautiski atzītas metodoloģijas, kas novērtēta ar IAB Europe balvām. Mēs spēsim saviem klientiem- medijiem un mediju aģentūrām - sniegt vairāk datu un padziļinātas zināšanas par tirgu un konkurentiem, kā arī sniegt datus citām interesējošām pusēm, tostarp dažādām reklāmas tirgu regulējošām iestādēm kā KNAB (piemēram, par politisko reklāmu), PTAC (piemēram, par kreditēšanas reklāmām), kā arī sekot līdzi citām dažādām tendencēm reklāmās, piemēram, tādām, kas neatbilst LR likumdošanai (dezinformācija, naida kurināšana, aizliegtās reklāmas, piem. azartspēļu reklāma utml). Padziļinātāks mobilā paneļa un mediju monitoringa (AdReal) un auditorijas pētījumu (Gemius Audience) apraksts pieejams pielikumos. Šobrīd tirgū pieejamie dati par globālajiem sociālajiem medijiem detalizēti pieejami tikai par interneta plūsmu no datoriem, turklāt, tā ir mazākā daļa, ja salīdzina ar datu plūsmu no mobilajām ierīcēm. Mūsu projekta mērķis ir digitalizējot paplašināt pētījumu vidi klientiem, sniedzot tiem vairāk datu un zināšanas par tirgu un konkurentiem, vienlaikus ieviešot Latvijā inovatīvu MP datu ievākšanas risinājumu un attīstot MP pakalpojumu Gemius Latvia. Kā vieni no ieguvējiem jāmin Centre for Media Studies at Rīgas Ekonomikas augstskolā Baltic Media Health Check https://mediacentre.sseriga.edu/publications-2024/ , kas tagad varēs izmantot mobilo ierīču paneļa datus, lai līdztekus jau esošajiem medijiem apskatītu globālo sociālo mediju ietekmi Latvijas tirgū. Kopš tika uzsākta Atbalsta fonda finansējuma mērķauditorijas vajadzību apzināšana, nozares NVO viedoklis ir, ka paplašināta pētījumu bāze par sociālo mediju auditorijām un reklāmu būtu ļoti vēlama gan medijiem, gan reklāmdevējiem, par ko liecina šim projekta pieteikumam pievienotās atbalsta vēstules no medijiem, mediju aģentūrām un NVO. Realizējot mūsu projektu, labumu gūst pat nevis viens, bet vesela virkne tirgus dalībnieku, primāri Atveseļošanas fonda programmas atbalstāmā grupa - mediji. Gemius Latvia pakalpojums ir veidots mediju reklāmas tirgus dalībniekiem, lai tie iegūtu papildus zināšanas gan par Latvijas tirgu un konkurentiem, gan par ārzemju medijiem. It īpaši reģionālajiem medijiem būs radīta iespēja pierādīt savu vietu reklāmas tirgū un paplašināt ieņēmumus no reklāmas izvietošanas. Mūsu auditorijas pētījumu klienti 65% gadījumu ir vietējie mediji un pārējie 35% ir mediju aģentūras, kas pamatojoties uz referencējamiem datiem, izdara lēmumus par labu reklāmdevēju reklāmas budžetu izlietošanai. MP dati ievāks informāciju MP paneļa respondentu mobilajos telefonos un to izmantotajās globālo sociālo mediju aplikācijās. Gan datu ievākšanas, gan uzglabāšanas procesi atbilst ESOMAR un GDPR standartiem. Tātad, projekta rezultātā mediji un reklāmdevēji varēs pieņemt ar datiem pamatotus, zinātīgus lēmumus par savu sniegumu mobilajā vidē. Tiešais ieguvējs būs gan Gemius Latvia (jauna mediju auditorijas pētījuma pakalpojuma izveide un tehniskās kapacitātes paplašināšana), gan mediju uzņēmumi, kuriem būs iespēja ar neatkarīgiem trešās puses datiem pierādīt savu pozīciju mediju tirgū un pamatoti palielināt ieņēmumus no reklāmas, atklājot un analizējot mediju uzņēmumu auditoriju un reklāmu efektivitātes datus globālo tehnoloģiju līderu sociālajos tīklos un aplikācijās, datus par kuriem mediju uzņēmumiem līdz šim nācās saņemt vien no pašiem sociālo tīklu veidotājiem, nevis no objektīvas, neatkarīgas trešās puses: pētnieka. Savukārt mediju aģentūras spēs nodrošināt kvalitatīvāku pakalpojumu reklāmdevējiem un piesaistīt vairāk reģionālo un starptautisko reklāmdevēju finansējuma Latvijas mediju tirgum. Ilgtermiņā jaunā Gemius Latvia mobilā paneļa dati veicinās mediju nozares digitālo transformāciju un darbības pielāgošanu mūsdienu mediju patēriņa tendencēm digitālā vidē (digitālā satura aktualitāti veicinoši objektīvi auditorijas mērījumi, reklāmu efektivitāte un ieņēmumu no reklāmas palielināšanās), vienlaikus veicinot vietējā mediju satura veidotāju ilgtspēju (papildus zināšanas par konkurentiem), saglabājot plurālistisku mediju tirgu (reģionālo mediju labāka iesaiste reklāmas tirgū) un stiprinot noturību pret dezinformāciju (iespēja reklāmas tirgu regulējošajām iestādēm sekot līdz reklāmas tendencēm un uzraudzīt to atbilstību LR likumdošanai). Gemius ir starptautisks pētniecības un tehnoloģiju uzņēmums, kas nodrošina digitālu un starpmediju auditorijas mērīšanu un inovatīvus mārketinga risinājumus. Gemius produktu portfeli izmanto reklāmdevēji, mediji, mediju aģentūras, nozares komitejas un apvienības visā Eiropā. Mūsu misija ir radīt godīgāku un pārredzamāku vidi visām mediju pusēm, pateicoties uzticamu datu piegādei visās ierīcēs un globālo mediju ekosistēmās. Uzņēmums ir IAB Europe, kā arī I-COM Global dalībnieks. Gemius veiktie pētījumi atbilst ICC/ESOMAR Starptautiskajam mārketinga un sociālo pētījumu prakses kodeksam, uzņēmumam ir SO/IEC 27001 drošības sertifikāts,2015. gadā Gemius saņēma IAB pētījumu balvu par paneļa sintēzes metodoloģiju, kas ļauj mediju īpašniekiem redzēt kampaņas sasniedzamību no visām ierīcēm. 2016. gadā Gemius uzvarēja, prezentējot savu Overnight metodoloģiju, kas ļauj iegūt ikdienas datus vietņu skatījumu statistikai. 2017. gadā IAB atzina "gemiusAdReal" — risinājumu, kas ļauj visaptveroši novērtēt tiešsaistes reklāmas tirgu. Savukārt 2019. gadā IAB pētījumu balvu saņēma Gemius risinājums "True Single Source: gemiusPostBuy un gemiusAdReal". Gemius starptautiskā pieredze mērāma 25 gadu garumā, savukārt Gemius Latvia mediju un reklāmas tirgū darbojas jau 16 gadus. Gemius Latvia ir Latvijas Reklāmas asociācijas biedrs, līdz ar ko mums ir saistošs LRA ētikas kodekss. Projekta iesniegumam ir pievienoti pielikumi ar mediju, kas pievienojušies biedrības “Latvijas Mediju ētikas padome” ētikas kodeksam, vai kuriem pašiem ir savs ētikas kodekss.
Līguma noslēgšanas datums***:
17.01.2025.
Projekta sākuma datums:
17.01.2025.
Projekta beigu datums****:
30.06.2026.
Nozare:
Tirgus un sabiedriskās domas izpēte
Kods: 73.20
% -
ES līdzfinansējuma likme par katru prioritāro virzienu:
Darbību saraksta pēdējās atjaunināšanas datums:
17.01.2025.
* - Projekta nacionālā publiskā finansējuma apmērs
** - Projekta nacionālā privātā finansējuma apmērs
*** - Civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas datums
**** - Paredzamais darbības fiziskās pabeigšanas vai pilnīgas īstenošanas datums
***** - Projekta intervences kategorijas nosaukums saskaņā ar Regulas Nr. 1303/2013 96. panta 2. punkta pirmās daļas b) apakšpunkta vi) punktu
Saņem jaunumus un paziņojumus par projektu konkursiem e-pastā