Agnese dalās savā pieredzē par braucienu ar jauno elektrovilcienu. Viņa atzīst, ka agrāk vilcieni šķita biedējoši, jo valdīja stereotips, ka tie nav pieejami cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Tagad situācija ir ievērojami uzlabojusies – iekāpšana ir vienkāršāka, tikai viens pakāpiens, un izkāpšana notiek uz līdzenas platformas, kas padara pārvietošanos drošāku un ērtāku.
Agnese stāsta, ka, zinot, kur atrodas sēdvietas, viņa var viegli atrast savu vietu ar tausti. Viņa īpaši uzsver vadulu nozīmi – tās ir kvalitatīvas, labi jūtamas ar spieķi un palīdz droši nonākt līdz peronam. Noderīgi ir arī Braila uzraksti un ceļu numerācija uz margām, kas palīdz orientēties vidē.
Iepazīstoties ar jauno sistēmu, Agnese jūtas droši un pārliecināti. Viņa vairs nejūt bailes izmantot vilcienu.Tā kā viņa drīzumā plāno pārcelties uz Rīgu studiju dēļ un braukt arī uz Daugavpili un Rēzekni, jaunā pieejamā dzelzceļa infrastruktūra viņai dod pārliecību, ka tas ir pilnīgi iespējams un ērti.
Par braucienu vilcienā cilvēkam ar redzes traucējumiem stāsta Agnese
Projekts Nr.4.5.1.1/21/I/001 “Rīgas un Pierīgas pasažieru pārvadāšanai nepieciešamo elektrovilcienu iegāde” un projekts Nr. 2.4.1.2/2/24/I/001 “Elektrovilcienu, rezerves daļu un velosipēdu vietu iegāde”.
Projektu kopējās izmaksas sastāda 244 846 309 eiro, no kuriem 168 191 033 eiro piesaistīti no Eiropas Savienības Kohēzijas fondu līdzekļiem.
Projekts Nr. 6.2.1.2/21/I/001“Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” (1.posms) un
projekts Nr. 3.1.1.3/1/24/I/001 “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija, 2.posms”.
Projekta izmaksas: 51,7 milj. eiro.
KF līdzfinansējums: 43,9 milj. eiro.
Finansējuma saņēmējs: VAS "Latvijas dzelzceļš".
#esfondi #piekļūstamība #vilciens #vivi #latvijasdzelzceļš