Rīgā dibinātā uzņēmuma “VeloSock” stāsts sākās 2013. gadā ar vienkāršu, taču tai pašā laikā orģinālu ideju – radīt praktisku risinājumu, kā uzglabāt netīru velosipēdu telpās, nepiegružojot grīdu un nebojājot interjeru. Tā tapa velozeķe – elastīgs, izturīgs un vizuāli pievilcīgs velosipēda pārvalks no poliestera auduma, kas pielāgojas 99% velosipēdu modeļu un nodrošina ērtu uzglabāšanu un transportēšanu.
Šī Latvijas radītā inovācija ātri piesaistīja uzmanību, pateicoties veiksmīgam dizaina un funkcionalitātes apvienojumam. Ar zīmolu “VeloSock” produkts strauji guva atpazīstamību ne tikai vietējā, bet arī starptautiskajā tirgū.
Izšķirošs posms uzņēmuma attīstībā bija dalība starptautiskās izstādēs, ko atbalstīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Laikā no 2014. līdz 2016. gadam “VeloSock” komanda piedalījās vairākos nozīmīgos pasākumos gan Latvijā, gan ārvalstīs, kur uzņēmuma inovācija izpelnījās lielu interesi un palīdzēja nodibināt pirmos biznesa kontaktus.
Apzinoties produkta potenciālu un unikālo nišu tirgū, uzņēmums veica tā patentēšanu – ne vien Eiropā, bet arī ASV, Japānā, Dienvidkorejā un citur. Tas ļāva aizsargāt intelektuālo īpašumu un nostiprināt pozīcijas konkurences vidē.
Šobrīd “VeloSock” produkti tiek eksportēti uz vairāk nekā 65 valstīm, un eksports veido 99% no uzņēmuma kopējā apgrozījuma. Galvenie noieta tirgi ir Vācija, Austrija, Šveice, Skandināvijas valstis, Lielbritānija un ASV. Uzņēmuma klienti ir gan ikdienas velobraucēji, gan profesionāli sportisti, kuriem tiek ražoti individuāli pielāgoti pārvalki. Produktus iespējams iegādāties gan uzņēmuma oficiālajā e-veikalā, gan dažādās populārākajās e-komercijas platformās visā pasaulē.
“VeloSock” produkti ir ne tikai funkcionāli, bet arī vizuāli izteiksmīgi. To apliecina vairākas uzņēmuma iegūtās starptautiskās dizaina balvas, tostarp divas “German Design Award” godalgas, kā arī uzvaras “A’Design Award” un “Bicycle Brand Contest” konkursos. Velosock dizainu variācijas ir plašas – katrs pircējs var atrast savai gaumei piemērotu modeli. Turklāt velozeķe ir viegla, kompakta un ērti ieliekama speciālā somiņā, kas padara to par praktisku ceļabiedru.
Lai gan “VeloSock” bāzēts Rīgā, tā komanda strādā gan Latvijā, gan ārpus tās – uzņēmums ir spējis izveidot modernu, globāli orientētu darba modeli. Uzņēmuma līdzīpašnieks Andris Bergmanis uzsver, ka “VeloSock” panākumu pamatā ir divi stūrakmeņi: estētisks un kvalitatīvs dizains, kā arī mērķtiecīga profesionālas komandas izveide sekmīgai e-komercijas attīstībai. Papildus jau paveiktajam, uzņēmums ik gadu iegulda ievērojamus resursus e-komercijas platformas pilnveidē.
Kā norāda uzņēmuma pārstāvji, “VeloSock” šobrīd galveno uzmanību pievērš procesu modernizācijai un efektivitātes paaugstināšanai, lai vēl vairāk stiprinātu konkurētspēju. Nākamajos gados uzņēmums plāno paplašināt klātbūtni Āzijas tirgos, izveidojot sadarbību ar reģiona e-komercijas platformām. Tāpat norit darbs pie pilnīgi jauna produkta izstrādes, kura detaļas “VeloSock” komanda pagaidām vēl vēlas paturēt noslēpumā.
Raksta tapšana finansēta ar Atveseļošanas fonda atbalstu. Par raksta saturu atbild tikai autors. Materiālā paustais neatspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas oficiālo viedokli.