Lai nodrošinātu nemainīgi augstu drošības līmeni Ventspils brīvostā, ieguldot ES fondu finanšu līdzekļus, tika veikti ostas hidrotehnisko būvju pārbūves un atjaunošanas darbi, tādējādi saglabājot esošo kuģošanas drošību ostas akvatorijā un nepieļaujot tās pazemināšanos.
Projektā galvenās no darbībām bija koplietošanas infrastruktūras atjaunošana – Ziemeļu un Dienvidu molu atjaunošana, krastu nostiprinājumu pārbūve, piestātņu viļņošanās slāpēšana un citi ar ostas koplietošanas hidrotehniskajām būvēm saistīti darbi.
Būtiskākie ekonomiskie ieguvumi, īstenojot projektu:
uzturēta nemainīgi augsta, ostu drošības prasībām atbilstoša navigācijas drošība Ventspils brīvostas akvatorijā;
nodrošināta netraucēta kuģu satiksme, kuģošanas drošība un ostas funkcionalitātes ilgtspēja pie Ventspils brīvostas noteikumos noteiktajiem laika apstākļu ierobežojumiem, proti, saglabāta ostas darbspēja pie vēja ātrumiem līdz 14 m/s;
nodrošināta pasažieru un kravu jūras transporta, kā arī ostas pārvaldes kuģu (naftas piesārņojuma savācējkuģu, ūdenslīdēju, dziļuma mērīšanas u.c.) stāvēšanas un apkalpošanas drošība atbilstoši Ventspils brīvostas noteikumos noteiktajām piestātņu ekspluatācijas slodzēm;
atvieglota ostas teritorijā un jūrā radušos avāriju seku likvidēšana;
radīti priekšnoteikumi vidēji ar vienas ostā pārkrautās tonnas pārvadāšanu saistītās negatīvās ietekmes uz vidi mazināšanai – piemēram, nepalielinoties kuģu dīkstāvēm ostā, nepalielināsies kuģu dzinēju darbības rezultātā radītās emisijas;
kvantitatīvie ekonomiskie ieguvumi sabiedrībai no projekta īstenošanas saistīti, galvenokārt, ar ieguvumiem no kuģu dīkstāvju un ar to saistīto kuģu radīto CO2 izmešu nepalielināšanās Ventspils brīvostā, ieguvumi no kuģu radīto NOx, NMGOS, PM izmešu samazināšanās, kā arī, no kravas transporta un pasažieru ceļā pavadītā laika nepalielināšanās.
Projekta kopējās izmaksas ir 21 905 933.61 eiro, t.sk. Kohēzijas fonda līdzfinansējums - 15 421 178,12 eiro.